Головні етапи проекту

1. Підписання Меморандуму про взаєморозуміння між компанією СКМ, Міністерством освіти і науки та Конфедерацією роботодавців України 26 травня 2011 року.

У Меморандумі вказана головна мета проекту "Паспорт професії": проведення пілотного проекту з впровадження в навчально-освітні програми нових професійних стандартів у металургії, енергетиці та цифровій журналістиці; створення нових освітніх стандартів, а також підготовка на їх основі нових освітніх програм і галузевих рамок кваліфікацій.

2. Створення робочої групи проекту.

Було визначено склад робочої групи з супроводу проекту від Міністерства освіти і Міністерства соціальної політики, розподілений перелік функціональних обов'язків між партнерами і виконавцями, складено перелік спеціальностей і професійних стандартів для проведення пілотного проекту. Для розробки професійних стандартів були обрані ключові для компанії СКМ галузі: металургійна, енергетична і вугільна, а також цифрова журналістика. Професійні стандарти розроблялися за такими професійними найменуваннями робіт :

Металургія:

  • Інженер конвертерного виробництва;
  • Майстер конвертерного виробництва;
  • Cталевар конвертера;
  • Підручний сталевара конвертерного виробництва (конвертера).

Енергетика:

  • Інженер-електрик в енергетичній сфері енергопостачальної компанії;
  • Інженер-електромеханік гірничий.

Журналістика:

  • Журналіст мультимедійних видань засобів масової інформації;
  • Редактор мультимедійних видань засобів масової інформації.

 

3. Розробка професійного стандарту.

По кожному з напрямків були створені експертні робочі групи за участю підприємств, розроблено проект функціональної карти (схематичного опису трудових функцій) і складений первинний список знань, умінь і ключових компетенцій. За цим списком було проведено опитування підприємств й узагальнено дані для розробки проекту кожного з професійних стандартів. На основі отриманих відповідей від підприємств було розроблено 8 професійних стандартів. Опитування підприємств, формування первісного переліку трудових функцій, узагальнення даних і написання професійних стандартів здійснював Науково-дослідний інститут соціально-трудових відносин Міністерства соціальної політики України. 

 

4. Експертиза якості розроблених професійних стандартів.

Експертиза якості була проведена експертами Європейського фонду освіти та Ради Європи.

 

5. Галузеве обговорення проектів професійних стандартів.

Галузеве обговорення підготовлених проектів професійних стандартів було організовано із залученням галузевих міністерств і провідних ВНЗ за участю представників британськиз галузевих рад.

Серед  учасників обговорення - представники компаній металургійної галузі, Федерації металургів України, Всеукраїнської федерації роботодавців вугільної промисловості, партнерських ВНЗ і структур управління освітою.

  • Металургія. У сфері металургії на етапі першого проекту профстандарту були залучені до роботи представники крупних металургійних підприємств - Корпорації "ІСД", ПАТ "АрселорМіттал Кривий Ріг", Корпорації "Інтерпайп", а також Федерації металургів України. Представники галузі брали участь в обговоренні стандартів і в роботі над критеріями успішності виконання трудових функцій спільно з британським експертом. Отримані від галузі коментарі були враховані у профстандарті.
  • Енергетика і вугільна галузь. Проекти профстандартів інженера- електромеханіка гірничого та інженера-електрика були представлені від імені Спільного представницького органу сторони роботодавців на розгляд Міністерства палива та енергетики України. Проект профстандарту інженера- електромеханіка гірничого був переданий Міністерством палива та енергетики Всеукраїнській федерації роботодавців вугільної промисловості. Отримані від федерації коментарі до проекту профстандарту були враховані у фінальній версії. Коментарі Міністерства палива та енергетики України за проектом  профстандарт інженера-електрика були також враховані.
  • Журналістика. У сфері цифрової журналістики професійний стандарт з самого початку розроблявся за участю 30 мультимедійних видань національного та регіонального рівнів ("Главред", "Сьогодні Мультимедія", "Уніан", "Телекритика", "Комерсант", "Delo.ua", "Kyiv Post", "Кореспондент", "Фокус", "Точка", "Експерт" та інші)

6. Розробка освітнього стандарту.

Для створення необхідного потенціалу розробки освітніх стандартів і нових освітніх програм, для представників системи освіти були проведені семінари про результати навчання в системі кваліфікацій, що будуються на основі компетентнісного підходу. Тренерами на семінарах виступили британські та німецькі експерти. У семінарах також брали участь представники компаній СКМ, які працюють за професією, а також інші роботодавці. Для розробки сімох освітніх стандартів для вищої освіти й одного освітнього стандарту профтехосвіти (підручний сталевара) були створені робочі групи. Розроблені проекти освітніх стандартів були затверджені Міністерством освіти і науки після їх розгляду ключовими партнерами (Конфедерація роботодавців, Федерація металургів України).