Конспект лекції: ефективні правила

Уміння правильно вести конспект лекції — одна з головних корисних навичок студента. «Правильний» конспект допомагає швидко відтворити навчальний матеріал підчас підготовки до іспитів.

Конспект призначений для вашого особистого користування і містить есенцію лекції — суть, головні думки і факти. Конспект однієї й тієї ж лекції у різних студентів може істотно відрізнятися за виглядом.

Але який же конспект — кращий?

Наблизитися до ідеалу допоможуть наступні поради.

1. Не поспішайте конспектувати перші ж слова викладача. Спочатку вислухайте, усвідомте, і тільки потім запишіть основну думку.

2. Виділяйте окремі частини конспекту. Використовуйте маркер, заголовки, відступи, підкреслення, рамочки й інші способи.

3. Розробіть і використовуйте систему своїх умовних позначень. Наприклад, стрілка вгору буде позначати «підвищення» або «збільшення», а стрілка вниз — «скорочення», «зменшення». Деякі математичні символи допоможуть вам у цьому.

4. Скорочуючи слова, потурбуйтеся про те, щоб їх швидко можна було розшифрувати. Наприклад, скорочення «зна-во», «к-сть» легко розшифрувати: «знайомство», «кількість». А ось «д-ть» можна інтерпретувати по-різному. Тому краще розробити свою систему скорочень.

5. Використовуйте абревіатури, де це можливо.

6. Конспект переважно складають із оповідних речень. Питання теж доречні, але на полях. До речі, про поля. Вони повинні бути достатньо широкі для подальшої роботи з текстом конспекту.

Але іноді, при надлишку значків, символів і скорочень, розшифровка конспекту перетворюється на тривалий процес розшифровки тайнопису.

Є ще один простий і дієвий спосіб відтворити по записах те, що було сказано на лекції. Для цього потрібно дотриматися трьох умов.

1. Підготуватися до лекції заздалегідь. Це дуже просто, хоча й вимагає деяких зусиль. Для початку потрібно взяти у викладача план лекцій на весь семестр. Увечері напередодні лекції треба виділити півгодини і переглянути матеріал — по методичці або за підручником.

2. Записувати лекцію усвідомлено. Якщо перший пункт виконаний у повному обсязі, то на лекції вас очікує сюрприз: ви відразу ж зрозумієте, про що говорить викладач, легко будете стежити за думкою і розвитком теми.

Ці нехитрі прийоми дозволять включити «фільтр» і детально записати тільки нові і незрозумілі моменти. Іншу інформацію можна помітити у вигляді плану, щоб не забути, що викладач давав на лекції, а чого не давав.

Лекція за вже знайомою темою набагато краще запам'ятовується. По суті, викладач роз'яснює вам матеріал, в якому ви вже трохи розбираєтеся. Така лекція — швидше, поглиблене повторення наявних знань, ніж отримання нових.

3. Повторити лекцію. Прийшовши додому, перегляньте ще раз свої записи, щоб освіжити в пам'яті інформацію, отриману на лекції. І знову перегляньте конспект при підготовці до наступної лекції. Теми лекційних занять часто пов'язані між собою, тому для освоєння нової інформації потрібно «підняти» вже наявні знання.

 

За матеріалами сайтів  bestvuz.ru, good-stud.blogspot.com.

Тільки зареєстровані користувачі можуть залишати коментарі.
Треба вигадувати свої скорочення. Так набагато ефективніше, ніж записувати слово в слово
Класно, коли викладачі дозволяють робити аудіозапис лекціі!!! Але це дуже рідко буває