Бути молодим і успішним, очолити велику компанію, заробити перший мільйон, а ще краще другий, третій, і всі наступні - який український (та й не українська) студент не мріє про це? А от сидіти і слухати нудну лекцію - це навряд чи. Втім, хто сказав, що лекція не може бути цікавою? І розповідати будуть - так-так, саме про це - про те, як стати успішним.
Саме таке завдання - навчити українських студентів досягати висот у житті - поставила в квітні 2010 р. компанія СКМ (акціонер - Рінат Ахметов), запустивши в рамках програми "Сучасна освіта" проект FormulaS. За три роки роботи (а це 6 лекційних сезонів, навесні і восени) його слухачами стали понад п'ять тисяч осіб - із столичних ВНЗ, з Києво-Могилянської академії", КПІ та Київського національного економічного університету ім. Вадима Гетьмана, а також із Донецька, Маріуполя, Дніпропетровська і Кривого Рогу, міст, де працюють підприємства компанії.
Першими спікерами FormulaS виступили чотири топ-менеджери СКМ. Якщо врахувати, що на більш, ніж 100 підприємствах найбільшої української компанії трудиться триста з гаком тисяч чоловік, і СКМ впевнено тримає позиції одного з найпривабливіших місць роботи для наших співгромадян (взяти хоча б лютневий рейтинг Ernst&Young) - кому, як не їм, кчити молодих українців успіху.
Утім, не власним власним прикладом. У рамках майстер-класів FormulaS виступають і визнані гуру: так, другий сезон закривала Ірина Хакамада - одна з найвідоміших жінок-політиків на пострадянському просторі. Четвертий - Леонід Парфьонов, телеведучий і журналіст. А шостий - Ксенія Собчак, на лекцію якої у столичний Будинок учителя набилося величезна кількість слухачів, охочих дізнатися, як це з "світської левиці" можна перетворитися на найпопулярнішу журналістку і навіть - опозиціонерку і трохи революціонерку.
"FormulaS - це можливість розповісти студентам, що потрібно, щоб побудувати кар'єру в Україні, а наші спікери - наочний, живий і, головне, - мотивуючий приклад того, як стати успішним", - упевнена Наталія Ємченко, директор зі зв'язків з громадськістю та комунікацій СКМ. До речі, результат очевидний: аудиторія FormulaS рік від року тільки зростає (якщо в 2010 році у лекціях брало участь приблизно по 50 слухачів від трьох київських ВНЗ, то навесні 2011-го загальна аудиторія становила вже 1500 осіб). Це доводить, що проект дійсно потрібен студентам і має для них практичну цінність, додає Ємченко.
У свою чергу, як нагадує керівник проекту FormulaS Наталія Гнилицька, у листопаді 2011-го лекційний проект отримав нагороду III ступеня в номінації "Столиця" в рамках церемонії нагородження HR-Бренд - незалежної щорічної премії за найбільш успішну роботу в галузі управління репутацією компанії як роботодавця. Це, до речі, не перша нагорода: за півроку до цього FormulaS перемогла в одній з чотирьох номінацій у конкурсі корпоративного волонтерства, організованому Фондом "Східна Європа" та мережею Глобального договору ООН в Україні, у якому взяли участь представники 22 країн ЄС.
Проте головний показник успіху проекту - це постійне зростання інтересу слухачів. Українські студенти справді задоволені: усі слухачі майстер-класів FormulaS відзначають цінність того, що спікери діляться практичними і абсолютно прикладними порадами про те, як досягти своєї мети, а активне живе спілкування є сильною мотивацією для власного розвитку і віри в те, що всі складові успіху в житті залежать від самої людини, - підкреслюють у СКМ.
"Я сподіваюся, що вже через кілька років ми зможемо запросити в якості спікерів FormulaS найуспішніших" випускників "нашого проекту з числа перших його слухачів", - резюмує Наталія Ємченко.
Сьомий лекційний сезон FormulaS, до речі, теж починається з розширення географії. Про те, як стати генеральним директором у 29 років, студентам Запорізького національного університету розповів гендиректор "Запоріжсталі" Ростислав Шурма. Весняний цикл продовжився у Приазовському державному технічному університеті (Маріуполь) виступом генерального директора ММК ім. Ілліча Юрія Зінченка про "Мистецтво планування та реалізації власного успіху". А завершив сезон майстер-клас директора з персоналу компанії СКМ Марти Моонен із розповіддю "Як знайти шлях до успіху: індивідуальний план розвитку".
Восени СКМ обіцяє привезти чергового "зоряного" спікера. Кого саме - представники компанії поки тримають в секреті. Але в тому, що це напевно буде цікаво, сумнівів немає. Тим більше, що українці, схоже, дійсно все більше втягуються в edutainment - цікаве навчання, яке давно і цілком захопило Захід, а років 10 тому - і північно-східну сусідку Росію... А що, справа правильна: розумнішими будемо.